SAMEN muziek maken is leuk!

Robberts Muziekschool Dat is het leukste. Met elkaar muziek maken! In een echte band! Met een drummer. Een bassist. Eén of twee gitaristen. Een piano of keyboard. En… zang. YEAH Dat samen in een studioruimte. Liedjes uitzoeken. Of zelf maken. En dan repeteren! 4 weken lang één uur in de week. Met als spetterende afsluiting: Het optreden. De show. Jullie EIGEN gig. 100% LIVE ON STAGE!

Robberts Muziekschool geeft “bandcoaching” lessen vanuit de filosofie, dat het gezellig én leuk moet zijn. Met daarbij natuurlijk ook duidelijke eigen én groeps verantwoordelijkheden voor de muzikanten. Want zomaar, of éven van te voren, afbellen. Of wegblijven bijvoorbeeld. Dat kan niet hè. Dan laat je jouw bandgenoten in de steek…

Samenspelen en teambuilding kun je leren. Jezelf eigen maken. Neem daarbij als een goed uitgangspunt, dat de drummer zodanig speelt dat hij de rest daarmee beter doet lijken dan ze eigenlijk zijn… Ja toch. En dat de bassist dat ook doet. De gitarist, keyboardspeler en zanger(es) ook. Dán wordt de band beter.

BANDCOACHING aandachtspunten zijn:

• Spelen
  • Stemmen
  • Akkoorden
  • Begrippen
  • Symbolen
  • Samenspelen
  • Dynamiek
  • Improvisatie

Afhankelijk van de resultaten, in een positieve dan wel negatieve zin, worden mogelijke verbeterpunten aangebracht. Met gerichte training en oefening. En door het stimuleren van “live” uitvoeringen op een pop podium. Dat wordt per leerling ingevuld door de deelname aan het bekende en bij muzikanten populaire Gitaar Café. Aan de hand daarvan worden de prestaties en resultaten van de leerling beoordeeld en gewogen. Daarop stelt de docent uiteindelijk het les rapportcijfer vast. En geeft de leraar zijn conclusie over de les.

Plus de ontwikkelingsverwachtingen van de leerling en het verdienen van een certificaat:

• JUNIOR
  • GEVORDERD
  • PRO

Daarbij wordt de rol van de ouders niet vergeten. Afhankelijk van de les duur geeft de docent tijdens de lesperiode een advies over de lesresultaten. Daarvoor worden bespreekmomenten vastgesteld in overleg met de ouders en/of begeleiding van de leerling.

Onze muziek moraal is: Niet voor jezelf spelen. Spelen doe je voor én samen met de anderen! Band Fun.

En als een prachtig extraatje is er tweewekelijks de mogelijkheid om “jouw vooruitgang” te showen. Te laten zien en horen. Aan familie, vrienden en fans! Op de uitvoeringsavonden. In het Gitaar Café.

Meteen inschrijven?