Wil jij gitaar spelen?

Robberts Muziekschool heeft een traditie op het gebied van gitaarles.

De muziek lessen zijn zorgvuldig samengesteld en gebaseerd op een jarenlange ervaring op gitaargebied. Onze professionele, ervaren docenten leren je daarbij de fijne kneepjes. En de vele technische mogelijkheden van het gitaarspelen.

En spelenderwijs betreed je “letterlijk en figuurlijk” ook de bijzondere wereld van de gitaar. Bij het lesgeven maken wij gebruik van de TAB methode. Tablatuur is een modern alternatief voor het notenschrift. Een makkelijke en praktische manier om goed gitaar spelen te lezen en te leren.

Robberts Muziekschool besteed veel aandacht aan de gerichte plaatsing van de vingers. En de speelwijze. Plus de techniek.
En juist het leren spelen van akkoorden heeft een vooraanstaande rol tijdens de cursus. Ook het stemmen van de snaren vormt een belangrijk onderdeel.

Aan je eigen inbreng hechten wij eveneens veel waarde. Wil je bijvoorbeeld meer weten over techniek, theorie of gehoor? Dan spelen onze leraren daar direct op in. Ook de speelstijl mag je bij Robberts zelf bepalen. Vrijwel alles is mogelijk. Pop, rock, metal, punk, indie, blues, soul, funk, jazz, latin, country, folk, hiphop, cross over. Etc. Noem het! Bij Robberts Muziekschool kan het allemaal.

En als een prachtig extraatje is er tweewekelijks de mogelijkheid om “jouw vooruitgang” te showen. Te laten zien en horen. Aan familie, vrienden en fans! Op de uitvoeringsavonden. In het Gitaar Café

Heb je wellicht nog geen gitaar?

Robberts Muziekschool beschikt over een mooie gitaarcollectie, speciaal voor de beginners. Met klassieke, western en elektrische gitaren. Plus bijbehorende accessoires. Het tijdelijk huren van een gitaar is ook mogelijk.

Meteen inschrijven?