Je eigen liedje zingen

Met een eigen gemaakte tekst. En op eigen geschreven muziek. That’s something! Wie wil dat eigenlijk niet. Dat is vet cool. Ja toch…

Want, dromen over beroemd zijn? Zingen en componeren tegelijk? Een bekende muzikant worden… De 1e stappen maak je bij Robberts Muziekschool.

Willen weten en ook leren, hoe dat moet. Hoe dat gaat. Hoe dat werkt? Lees snel mee.

Een liedje schrijven moet zéker voldoen aan de volgende voorwaarden/eisen:

• Het moet origineel zijn.
  • Het moet bestaan uit minimaal 3 secties, bv: Couplet-refrein-brug. Of b.v. 4 secties: Couplet-pre-chorus-refrein.
  • Die secties moeten bij steeds herhaald voorkomen. M.a.w.; het liedje moet vorm hebben. Voorbeeld: intro-couplet-pre cho-refrein-couplet II, pre cho-refrein-refrein-brug-refrein (klein)-refrein-refrein (gemoduleerd).
  • En de tekst moet af (volledig) zijn.

Daarnaast moet het liedje ook goed klinken. En de tekst moet lekker “bekken”. Voorwaarden voor een succesvol muziekproduct!

Is dat allemaal goed gelukt en is het liedje klaar, dan doen we het volgende:

• Samen met jouw muziekdocent maak je een demo die door Robberts Muziekschool op Facebook wordt gezet.
  • Jouw eigen song ga je LIVE uitvoeren op het podium van het Gitaar Café.
  • De rechten van jouw song(s) worden getekend bij studio Lukassong. Of bij het op te richten SVB Fonds, waarvan muziekdocent Haro Slok en Robberts Muziekschool deelnemer zijn.

Kortom, goede redenen genoeg om te beginnen aan het avontuur “Singer/Songwriter”. Doe je mee? Meld je dan snel aan. Je gaat er veel muziekplezier aan beleven!

Meteen inschrijven?