Oefenen

Zelf muziek maken, een instrument bespelen… Het is vaak moeilijker dan het lijkt. Robberts Muziekschool hecht er daarom veel waarde aan het volgende.

Het is een “must” om structureel enige extra aandacht te besteden aan het muziekonderdeel: OEFENEN.

Zeker in het les begin, is regelmatig oefenen best een opgave. Er zijn dan nog niet veel nummers die je zelf spelen kunt. Oefenen kan dan wel eens wat saai worden. Toch adviseren we je dagelijks even te spelen. Al is het maar voor een korte tijd, een moment. Want, met oefening train je al de motorische vaardigheden die je beslist nodig hebt om goed te leren spelen en Muzikant te worden!

Je lichaam en ook jouw vingers hebben de benodigde bewegingen vrijwel nooit eerder uitgevoerd… En zij zullen dit daarom moeten leren. Daarbij ga je merken, dat die trainingen ook hard nodig zijn.

Naarmate jouw motoriek beter, meer ontwikkeld wordt, ga je de technieken die in de les behandeld worden, je sneller eigen maken. De ervaring leert, dat leerlingen die meer en geregeld oefenen, al snel veel meer plezier hebben in het muziekspelen. Eeuwen oud gezegde is “Oefening baart Kunst!”.